carpet article

article about carpet 700 reeds

carpet article

article about carpet 700 reeds

  • ۰
  • ۰

در این مقاله می خواهیم در باره انواع فرش ماشینی 700 شانه برای شما صحبت کنیم که شاید با آنها آشنا نیستید . فرش 700 شانه معمولا برای موارد خاصی استفاده می شود که خریدار دوام و عمر بیشتر برای شما مهم است و زیبایی کمتر در اولویت قرار دارد .

فرش از لحاظ نوع الیاف به کاررفته به سه دسته تقسیم می شوند . فرش ماشینی آکریلیک ، فرش ماشینی فانتزی ( بافته شده از پلی استر ) و فرش ماشینی بی سی اف ( بافته شده از الیاف مصنوعی پلی پروپین که بهترین نوع حال حاضر برای کیفیت فرش همان فرش اکریلیک می باشد که فرش صد در صد آکریلیک اکنون با کیفیت ترین فرش ایران و اشدی دنیا در رده فرش ماشینی محسوب شود .

اما فرش از لحاظ ابعاد نیز به تقسیم بندی های مختلفی تقسیم و بخش می شود که اصلی ترین آنها تقسیم بندی 6 ، 9 و 12 متری است . فرش 6 متری که دارای ابعاد دو در سه است ، فرش نه متری که دارای ابعاد سه در سه است و فرش دوازده متری که دارای ابعاد سه در چهار است .

اما تقسیم بندی سوم تقسیم بندی از لحاظ تعداد شانه و تراکم است . فرش ماشینی 700 شانه ، فرش ماشینی 1000 شانه و فرش ماشینی 1200 شانه که در تعداد شانه های مختلف تقسیم بندی شده اند . این نکته را باید یادآور شویم که هرچه فرش دارای تعداد شانه و تراکم بالاتر باشد ریز بافت تر است و طرح های زیباتری را در خود جای میدهد . جالب اینجاست که فرش 1200 شانه برای اولین بار چند سال پیش در کاشان تولید شد . این فرش ها به خاطر ریز بافتی و طرح های زیبا و اصیل ایرانی مثل شکارگاه و افشان و ارغوان فرش دستبافت گونه نامیده می شوند . در ضمن هرچه فرش دارای تعداد شانه کمتر باشد قطعا دارای ضخامت بیشتری خواهد بود . مثلا فرش ماشینی 700 شانه کاشان از فرش ماشینی 1200 شانه کاشان ضخیم تر بوده است اما در عوض دارای طرح های معمول تری است .

  • ۹۶/۱۲/۰۶
  • سید حسین بهشتی نیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی